🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 216

(ثبت: 246771) فروردین 17, 1401 

 

هــر نـفــري را كـه نــكــو سـاخـتـــش
تــا كــه دگــر بــاره نـــپرداخـتـــش
گـر بـه ره ديـن خـــود آســـان نـرفــت
در ره دشــوارتــــر انــداخـتـــش
٭٭٭
به بـاد خرمـن مـردم زدن زِ بي هنري است
بـدان كه بـاد تقلب نشـان بـي هنـري است
هـر آنكه با خبر است آن هنـروري دانــد
زِ خود هنر بنمايد كه همچنان گوهري است
٭٭٭
به بـاد دانـش ملت زدن زِ بي هنري است
چنان كه بي هنري كار فرد كينه وري است
توان زِ دانـش دانشــوري اطاعــت كــرد
اطاعت از ره دانـش كه كار معتبري است
٭٭٭
يكي است تُركي وتازي به هرزه گردي دنيا
كه هـرزه گـردي ،زِ بيهودگي شـود پيــدا
خـداي هـر دو جهان اول اين بنـا بنهــاد
خـودش بنـا بـنموده ولــي نگشتـه هـويـدا
٭٭٭
خــداونـدا بـده دانـش تـو بـر من
كـه تـا باشــم زِ جــور خـلــق ايـمــن
مـــرا دانـــش نـمـي بـاشـــد خـــدايـــا
تـو را دانـــش بـُوَد افــزون زِ خـرمــن
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا