🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 217

(ثبت: 246783) فروردین 18, 1401 

 

من كه از نيكو صفاتي نزد مردم رو سپيدم
عيب خود را گر بديدم عيب مردم را نديدم
عيب جوييها زِ مردم هر قدر افزوده تر شد
عيبي از خود گر بديدم من لب خود را گزيدم
٭٭٭
من آن فـرمـانـبـــر امــر تـو هستــم
كمـــر در خـدمــت حكـم تـو بـستـــم
بـه من آن امـــر و نـهي ات لازم آمـــد
به راه امــر و نهي ات رهــرو هـستـــم
٭٭٭
خداونــدا ، مـن آن بـيـچـاره هـسـتــم
دگــر كـاري نـمـي آيــد زِ دسـتـــم
تـو بـتـوانـــي بـه مـن يـاري نـمـودن
تو نـنمايـي مـگـر مـن كـافـر هـسـتـــم
٭٭٭
اين نكته اي زِ دولت افراد خود سر است
افـراد دولتـي بـه هـر آنقـدر ماهـر است
حكم هــزار جانبـه كـي مي تـوان كنــد
حكمش كجـا مطابق حكم داور است
٭٭٭
هرحكم غير حكم حق، يقيناً كه باطل است
حكّام غير حق ، به همان حكم مايل است
هـر فـرد ناتوان ، نـشود قاتل كـســـي
حكم تـوانگر است كه ماننـد قاتل است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 18, 1401

    خداونــدا ، مـن آن بـيـچـاره هـسـتــم
    دگــر كـاري نـمـي آيــد زِ دسـتـــم
    تـو بـتـوانـــي بـه مـن يـاري نـمـودن
    تو نـنمايـي؟ مـگـر مـن كـافـر هـسـتـــم!
    سلام و ارادت
    روح پدرت شاد که آموخت
    بر یک یک ما مهر و وفا را
    سال و قرن جدید بر شما یادگار فرزانه مرد خدا و گوهر خزانه ادب مبارک

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 19, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشید
      قرن و سال جدید بر شما نیز مبارک و طاعات شما قبول درگاه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا