🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 228

(ثبت: 247126) فروردین 30, 1401 

 

ياران تفكر يـار ، هِـي دَمبـدَم بـر آمـد
الهام فكـر آن يـار باز هم بر اين سـر آمـد
ياران به نكته سنجـي بسيارتـر بكوشيــد
بسيـار نكتـه بـر من ، از فكـر بهتــر آمـد
٭٭٭
آن زجـر دست دلبــر هرگه فزونتــر آمـد
احساس معنويـت در من عيـانتــر آمـد
افعال زجـر آن يار هر دَم به من فزون شـد
افعال نيكـم افـزود ، فكـرم نــكوتر آمـد
٭٭٭
الهـام فكـر آن يـار بر من نكــوتر آمـد
صنع خـدا به چشمــم در گفتگو بـر آمـد
ياران زِ فكر و دانش اين نكته را بسنجيــد
اين نكتـه را شنيـدم ، فكـرم مظفـر آمـد
٭٭٭
هر فرد اگر غني شد بيهوده و خودسر آمـد
در راه نكتـه سنجــي فكـرش غلط در آمـد
ما در ره قناعت بيهوده كــي بــكوشيــم
گفتـــار هـر قناعت از فكـر داور آمـد
٭٭٭
در مركز قناعـت هـر كس كه بهتـر آمـد
بـر گردش قناعـت ماننــد محــور آمـد
يـاران قناعـت مـا تا حد آبروي اســت
هـر فـرد آبرومنــد بــر خلق سـرور آمـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا