🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 232

(ثبت: 247224) اردیبهشت 3, 1401 

 

بيدار دلان را اثـر از لهـو و لعـب نيسـت
آن بـي اثـر از عالـم اسرار و ادب نيست
بيدار دلان را اثـر از علــم خـداي اسـت
بر ذكر زبانـش به جز از گفتن رب نيست
٭٭٭
بيداردلي كوكه در اين شوق و شعف نيست
دايم به جز از ذكر خدايش به دو لب نيست
بيــدار دل از آتــش دنيـــا نهراســد
در آتش اگر هست بر آن شدت تب نيست
٭٭٭
بيدار دلـي را غـم بر عيش و طرب نيست
مقصود زِ ديدش به جز از حكمت رب نيست
عبرت كنـد آن حكمت حق را كه بـبـيند
ماننـد دگر مردم دنيـا كه جلب نيست
٭٭٭
در مجلس بيدار دلان عيش و طرب نيست
آنجا به جز از ذكر خدا هيچ به لب نيست
بيــدار دلان فيض خــدا را بــنمودنـــد
گفتنــد مگر فيض خدا نيمه ي شب نيست
٭٭٭
در مجلس بيدار دلان عيش و طرب نيست
دلداده صبح انـد، كه در ظلمت شب نيست
در مجلس بيدار دلان صحبت حق است
آن مجلسيان را به جز از صحبت رب نيست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 3, 1401

    گفتنــد مگر فيض خدا نيمه ي شب نيست ——— درود 🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 4, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مسعود آزادبخت

    اردیبهشت 4, 1401

    بیدار دلی کوکه در این شوق و شعف نیست
    دایم به جز از ذکر خدایش به دو لب نیست
    سلام و احترام روح استاد شاد
    سروده ای زیبا و ماندگار

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 8, 1401

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا