🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 241

(ثبت: 247421) اردیبهشت 12, 1401 

 

هر فـرد بشر را نظري بر هنري هست
گـر نيك تكاپو بكند پـُر هنري هست
هر كس به ره علم و هنـر هيچ نـپويد
بيهوده بـُوَد بودن آن ، بي هنري هست
٭٭٭
هر فرد كه بر لطف خدايش نظري هست
از فيض خداوند به كارش هنري هست
هر كس كه نجويد زِ خدايش سر كارش
كارش همه بي تجربه و بي بصري هست
٭٭٭
آويز گوش و هوش مكُن صوت هر صدا
شايد به گوش تو برسد صوت هر گدا
صوت و صداي ما كه مَثَل شد به برق و ابر
آويز گوش و هوش زِ ما كُن تو هر صدا
٭٭٭
اي آنكه گوش خود بدهي بر صداي ما
باز آي و ره بپـوي به راه رضـاي ما
صوت و صداي هـر فرد ي را نمي شود
آورد و وصل كرد به صوت و صداي ما
٭٭٭
چون برق ابـر مي نگري در فضاي ما
زآن نقش برق تجربه بنمـا صداي ما
صوت و صداي ما به مَثَل شد چو برق و ابر
بنگر طريق حكمت بـي انتهاي ما
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا