🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 242

(ثبت: 247459) اردیبهشت 13, 1401 

 

عرفان يكي است ، معرفتش از لقاي ما
عرفانيـان صدا بزننـد چون صداي ما
اول حسن تو معني عُرف از خدا بخواه
وانگه بگو تو شعر به طبع و رضاي ما
٭٭٭
زِ علم و تجربه كاري نموده ام ده سال
ز علم و تجربه كارم نموده ام دنبـال
كه كار بيهوده و بي تجربه غلط گردد
ز علم و تجربه كار نكـو كنم ارسال
٭٭٭
بگفت هاتف غيبم، كه كار خود بسپـار
هر آنچه كار بد و نيك ديده اي، بشمـار
هـر آنچه تجربه كردي به مدت عمرت
بگـو زِ تجربه ات بهـر مردمان بسيـار
٭٭٭
به راه تجربه آدم رواسـت كوشيـدن
به راه تجربه آب بقا است نوشيـدن
به پيـر ميكده گفتـم كجاست راه نجات
زِ علـم تجربه گفتـا كه ، راز پوشيـدن
٭٭٭
حسن بگو كلام حق، زِ قدرت همين زبان
يكي زِ قدرت زبان ، يكي زِ قدرت بيان
كلام حق بگو مدام ، نگو ديگر كلام خام
كه با تو مهربان شود، همان خداي مهربان
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 13, 1401

    بگفت هاتف غيبم، كه كار خود بسپـار
    هر آنچه كار بد و نيك ديده اي، بشمـار
    هـر آنچه تجربه كردي به مدت عمرت
    بگـو زِ تجربه ات بهـر مردمان بسيـار

    👏👏👏👏👏👏👏👏👌

    سلام و درود
    و با عرض تبریک عید سعید فطر و روز معلم

    روح پدر گرامی تان شاد .

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 15, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      عید فطر بر شما نیز مبارک
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا