🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 250

(ثبت: 247624) اردیبهشت 21, 1401 

 

اي من به فداي رُخ همچون قمر تو
قابل شَـوَم آيا به تصـدق به سر تو
من آب حياتم بُـوَد از چشمه ي فيضت
وَز بخشش لعل لب همچون شكر تو
٭٭٭
در حيرتم از نطق و بيان و سخن تو
آيا به چه شكل است زبان و دهن تو
يارب تو حفاظت بنما بر سخن من
محزون نشود طوطي شكر شكن تو
٭٭٭
مـا وارد اين در شده ايــم از نظـر تو
تا از در ديگر برسيـم باز بَـِر تو
راه ديگري نيست بر اين قافلـه ي ما
اين قافلـه مانـده بر اين رهگذر تو
٭٭٭
گفتي تو حَـسن مي نگرم من اثر تو
جويا شده ام حكمت علـم و هنر تو
چون مرغي و پرواز خودت را نشناسي
تير و زِه من آمد ، به همان بال و پـَر تو
٭٭٭
دنياي بشر هـست چـو دير كـهن تو
ثابت كه نديدم كجا شد وطن تو
ما آنچه شنيديدم نبود و نـه بـديديم
دنياي قديمي بُـوَد آن كلكش كُله تو
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 21, 1401

    درود بر شما🌺

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 21, 1401

    سلام و درود

    این اثر خیلی زیباست واقعا لذت بردم

    اي من به فداي رُخ همچون قمر تو
    قابل شَـوَم آيا به تصـدق به سر تو
    من آب حياتم بُـوَد از چشمه ي فيضت
    وَز بخشش لعل لب همچون شكر تو

    مصرع اول بیت دوم را بنده اینگونه تغییر دادم تا چه در نظر آید
    چون آب حيات مرا چشمه ي فيضت

    اي من به فداي رُخ همچون قمر تو
    قابل شَـوَم آيا به تصـدق به سر تو
    چون آب حيات مرا چشمه ي فيضت
    وَز بخشش لعل لب همچون شكر تو

    در پتاه خدا… 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 25, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      تشکر از لطف شما ، حتما اصلاح می گردد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا