🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 257

(ثبت: 247798) اردیبهشت 29, 1401 

 

هركه به سود خودش، گر بُودش صد كلام
كي برسد سود آن بر همه ي خاص و عام
حرف تو بر سود خود ، گر نبّود سود خلق
خلق پذيرا نِي اند گر بُـوَد نيكو كلام
٭٭٭
بيچاره آنكه راست رَوَي را قبول كرد
كي راستي به كُـنگره دنيا نزول كرد
صدق و صفا و راستي اَر ، شد قبول ما
دنياي دون به كذب و تقّلب عُدول كرد
٭٭٭
هر چه پسنديده نيست ، بر كس ديگر مخواه
هر چه پسنديده هست ، بر همه ملت بخواه
گر تو تجاوز كني ، يا عملت عدل نيست
زآن عمل شُوم و زشت هر چه تواني بِكاه
٭٭٭
بر من برادر آنكه بـپوشيد عيـب من
بر سوي حق مرا بَـرَد از شك و ريب من
با مهر و با عطوفت و فعل برادري
رهبر شود به من چه به ظاهر ، چه غيب من
٭٭٭
با يَـد برادري بكند شرط و قيد من
ني از شر و كينه كند قصد صيد من
با مهـر و با عطوفت و لطف برادري
بر من برادري بكند روز عيـد من
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا