🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 258

(ثبت: 247819) اردیبهشت 30, 1401 

 

بر من برادر آنكه شعورم غني كنـد
ترك غـرور مردم شُوم دنـي كنـد
آمد نـدا به گوش من اين دَم برادران
نَبـوَد برادر آنكه به من دشمنـي كنـد
٭٭٭
بر من برادر آنكه به من خدمتي كنـد
در موقع غم و اندوه من ، غم خوري كنـد
كي آن برادر است كه بر من ضرر زند
ماننـد گرگ سود مرا بُـردنـي كنـد
٭٭٭
بر من برادر آنكه مـرا رهبري كنـد
نـي در برابرم همه جا خودسري كنـد
كـي مي بـُود برادر من با جفا و جور
بر دشمنان من به بـَرَم ياوري كنـد
٭٭٭
ما كه رهي يافتيم ، در خط پرگار دوست
آن خط پرگار دوست ، شاهد آثار اوست
زنده دلي لازم است ، در بر معبود خود
تا بتواند شود ، شاهد اسرار دوست
٭٭٭
ما نه چنين بي جهت گفته زِ گفتار دوست
هركه چو ما بنگرد ، مي نگرد كار اوست
ما همه شب تا به صبح خون جگر خورده ايم
تا كه به دل ديده ايم آن خط معيار دوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 30, 1401

    ما كه رهي يافتيم ، در خط پرگار دوست
    آن خط پرگار دوست ، شاهد آثار اوست
    زنده دلي لازم است ، در بر معبود خود
    تا بتواند شود ، شاهد اسرار دوست

    عالی ست
    . درود بر شما و شاد باد جان پدر گرامی تان…

    در پناه آخر 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 31, 1401

      سلام و درود استاد خراسانی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      تشکر از لطف شما استاد گرانقدر
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا