🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 266

(ثبت: 248075) خرداد 7, 1401 

 

ما غافل از آن فرد خـداونـد مُبين ايم
بيهوده بر آن ديدن جسمش به كمين ايم
در ما بصر ديدن جسمي زِ خدا نيست
بينـا به همين گردش دنيا و زمين ايم
٭٭٭
نام تو شنيديـم ، به نامت گرويديـم
با نام تو ، در راه تو بسيار دويديـم
از هر كه شنيديم بگفتند كه خدا هست
زآن روز نَـبود تو ، زِ كس ما نشنيديم
٭٭٭
تا در ولاي عشق تو من دل نهاده ام
غش و دغل ندارم ، آن لوح ساده ام
آن شعشع لطافت حُسنـت به من رسيد
بر شوق حُسن توست دل از دست داده ام
٭٭٭
بر آن مِـي صفـاي تـو محتاج باده ام
مـِي صاف كُن ، كه من بَرَت از پا فتاده ام
تزوير و حيله بازي خود رانده شد زِ من
پـُر كن سبوي من كه به عذر ايستاده ام
٭٭٭
مِي خور كه شيخ خرقه و تسبيح بهر خويش
بر سود خود به راه دغل مي روند پيش
نازم بر آن قبـاي رنـدان حق پرست
حق هر قبا بُـريد ، همان بود مشتريش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مینا یارعلی زاده

    خرداد 7, 1401

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    خرداد 7, 1401

    سلام تمام شیوخ یا برخی از آنها؟

    • سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا