🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 270

(ثبت: 248182) خرداد 11, 1401 

 

عالم با عمل، آن چشمه ي شاداب بُـوَد
چشمه ي آب بقاء ، شربت عناب بُـوَد
چشمه ي فيض خدا مي بُـوَد آن بهر بشر
لب آن چشمه بشر قانع و سيراب بُـوَد
٭٭٭
عالم با عمل از حرف كه استـاد بُـوَد
نتوان گفت كه محتاج به افراد بُـوَد
حرف حق را بزند يا به زبان يا زِ عمل
حرف و دانايي آن ، حرف خدا داد بُـوَد
٭٭٭
عالم از رايحه ي علم خدا شـاد بُـوَد
رايت علم خـدا بر بشـر امـداد بُـوَد
قانـع امـر خـدا باشـد و طاعت بـكند
گـر به زيـر ستـم مردم جلاد بُـوَد
٭٭٭
به بُـوَد بي عمل عالِم اگه ناياب بُـوَد
بي شعوراست و خطرناك چو سيلاب بُـوَد
اگر آن امر خدا را به حقيقت نشناخت
چون خر كور فرو رفته به گنداب بُـوَد
٭٭٭
عالم بـي عمل و چشمه بي آب يكي است
غير فرمان خـدا هر چه بگويد كَلَكي است
عالـم با عمل، آن رهبـر بر خلق خداست
عالم بيعمل اَر هست به هر دوره يكي است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    خرداد 11, 1401

    سلام روح استاد شاد

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 12, 1401

      درود ها استاد
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مهدی فصیحی رامندی

    خرداد 11, 1401

    💐 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💐
    روحش شاد

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 12, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    خرداد 16, 1401

    عالم بـي عمل و چشمه بي آب يكي است
    غير فرمان خـدا هر چه بگويد كَلَكي است

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 17, 1401

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا