🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 271

(ثبت: 248213) خرداد 12, 1401 

 

اي واي بر آنكس كه به دنيا به شتاب است
مشغول به دنيا و همين خوردن و خواب است
هر كس نشناسد اثـر حكمت حق را
از آتش دنياي دنـي غرق عذاب است
٭٭٭
همين چرخ است ، با اين نرمـه آهنگ
فضـا را بر خلايق مي كنـد تنگ
بـر اين آيينه ي دنيـا نظـر كُن
در اين آيينه مي بينـي دو صد رنگ
٭٭٭
شهـان را مي كنـد آماده بر جنگ
بـسازد منقرض شـان تخت و اورنگ
قـلنـدرهـا كه در صحـرا بـگردنـد
نـهد بر جاي بالـش زيـر سـر سنگ
٭٭٭
الهـا ، پروش دادي بشـر را
تو بهـرش ساختـي چرخ خطر را
الهـا بنـده ات ، نزدت ضعيف است
ملايـم كُن تـو چرخ كينـه ور را
٭٭٭
گر آدمي زِ حكمت حق پي بَـرَد زِ علم
بتوان كه كوه جهل بكوبد به هم زِ حلم
گفتن كه جهل كار صوابـي نمي كند
محكوم مي بُود همه جا در طراز علم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 12, 1401

    الهـا ، پرورش دادي بشـر را
    تو بهـرش ساختـي چرخ خطر را
    الهـا بنـده ات ، نزدت ضعيف است
    ملايـم كُن تـو چرخ كينـه ور را

    جانش شاد

    عالی ست

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 17, 1401

      سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا