🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 278

(ثبت: 248460) خرداد 22, 1401 

 

صفـا بخش جهان است اين رفاقـت
كه مي باشـد صـفايـش بي نهايـت
هر آن فردي بر اين معنـي عمل كرد
توان خـلقي بـيارد در هدايـت
٭٭٭
هر آدم ناداني پُـر شورش و شـر باشد
از فطرت نادانيـش در راه خطر باشد
نادان كه نمي داند سود و ضرر خود را
بر سود كه مي پويد در موج ضرر باشد
٭٭٭
در جلسه هاي نيكان شركت كنيد ياران
حرف نكوي آنها فيضش بُـوَد چو باران
فيضي به ما رسانند از راه پند و حكمت
حكمت به ما بگويند اين خيل شهسواران
٭٭٭
آنها هوس ندارند ، چيزي زِ ما نخواهند
بر راه حرص مردم سـد ره گناهنـد
آنها معلم هستند ، در كار علم و حكمت
از علم و فن ما هـا ،حكمت زِ ما بخواهند
٭٭٭
بي خواهشند و پُردرك فيضي زِ ما نخواهند
فيضي كه دارن آنها از فيض حق بخواهند
مشغول كار و بارنـد در كشتزار دنيـا
بر كشتزار عقبي گل هاي هر گياهنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا