🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 282

(ثبت: 248529) خرداد 26, 1401 

 

بيچاره آنكه معتقـد بـر خـدا شـود
هـر جا شود زِ سود جهانـش جـدا شـود
هـر آدمـي كه عدل خدا را عمل كنـد
بر بي عدالـتان همه جا چون گـدا شـود
٭٭٭
عدل خـدا زِ آدميـان كـي اداء شـود
آن دَم كه جمله مخلوق بر آن آشنا شـود
عدل خـدا زِ آدميان گفتگويـي است
امّـا به رستخـيز قيامـت به پا شـود
٭٭٭
عدل خـدا به روي زمين كي بنـا شـود
وقتـي كه خلق گمـره دنيـا فنـا شـود
تا گمرهـي راه شياطين مسلّم است
كي آدمـي عدالـت حق را رضـا شـود
٭٭٭
عدل خـدا زِ آيه قرآن بنـا شـود
خلقش چرا زِ عدل خـدايي جدا شـود
قرآن كه خواندنش سبب بي تكبري است
از كبر خلق خوانـدن قرآن غنـا شـود
٭٭٭
هر فرد اگر به عدل خدا بـي وفا شـود
در روز رستخيـز كه رويش سيـا شـود
هر كس اگر به عدل خـدا اعتنـا نـكرد
آن كار زشت سدّ حُسن بقاء شـود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا