🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 286

(ثبت: 248647) خرداد 30, 1401 

 

هـر كس به امـر و نهـي خدا با وفا شود
دردش اگر يكي بُـوَد آن هم دو تا شود
گـر جمله امر و نهي خدا را عمل كند
دردش زِ جور خلق خدا بي دوا شود
٭٭٭
يارب بسا زِ خلق ، زآن راه خود سري
بيرون رَوَند از ره فـرمان داوري
بار ديگر تو داوري از خود عيان نما
يا داوري فرست ، به ما بهر رهبري
٭٭٭
ترسيدي از بگفتن و ناقص در آمدي
ترسيدي از بلندي و پايين تـر آمدي
حكم خدا ، رضايت حق را بگو مترس
گر سر به راه حق بنهي ، سرور آمدي
٭٭٭
نام خـدا زِ اول باشـد به ارجمنـدي
نامش به آدميزاد بخشيـده هوشمنـدي
اي عارفـان بسنجيـد نام خداي عالـم
نامـي نـباشـد هيچگه ، به اين بلنـدي
٭٭٭
تا بر فراز تخت حكومت نشستـه اي
راه ديار حق به روي خود بـبسته اي
حكم خدا كه بر ره دنيا نمي بُـوَد
بر آخرت بُـوَد ، تو به دنيا بـبسته اي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سلام و درود جناب مصطفایی، همراه با گرامیداشت یاد مرحوم دهنوی بزرگ سروده پر از موعظه و حکمت را خواندم.
    موفق و پایدار باشید.🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا