🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 288

(ثبت: 248679) تیر 1, 1401 

 

هر كس كه دين ندارد بر خود بُوَد ستمگر
بـر طبق قـول قرآن وَز گفتـه پيامبر
آدم به دين و ايمان ديديم حاجتش بود
دين حاجتـي ندارد بر مردمان كافر
٭٭٭
همين عقل بني آدم بُـوَد ماننـد پيغمبـر
درون اين سـر آدم نشسته بـر سـر منبـر
هدايت مي كند هر دَم به مانند پيامبرهـا
هدايت گر همين باشد هم از اول هم از آخر
٭٭٭
اي حسن علم و هنر از اين بشر آيد به كار
هركه بي علم و هنر باشد به حال خود گذار
آدم از علم و هنر حرف نكو ثابت كند
لاف بي علم و هنر كاري نيارد استوار
٭٭٭
اي حسن علم و هنر از آدمي آيد به كار
آدم از علم و هنر باشد وجودش استوار
آدم بي علم و دانش كي وجودش ثابت است
لاف بيجا از كجا علم و هنر دارد به كار
٭٭٭
آه از آن فرد كه غافل شود از راهنمـا
دربـدر گـردد و شايد بـرود راه فنـا
هـر چه در راه رَوَد يا كه تقلا بكند
آن به منزل نـرسد تا بـرسد خود به جـزا
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. زهرا آهن

    تیر 1, 1401

    درود بر شما
    بسیار زیباست
    پاینده و پیروز باشید🌷🌷🌷🌷

  2. سیاوش آزاد

    تیر 1, 1401

    سلام آغاز فصل زیبای تابستان و بلندترین روز سال مبارک باد
    سوالی از محضر دوستان می پرسم
    چرا در وصف تابستان شعر چندان گفته نمی شود و ظاهرا از آمدنش خوشحال نمیشوند و تبریک نمی گویند؟

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      شاید به خاطر گرمای ان است
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. 🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا