🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 291

(ثبت: 248767) تیر 4, 1401 

 

آن راه كه بگفتـي اگر آن راه نـيابـم
دايم كه فزونتـر شود آن زجـر و عذابـم
آن راه رضاي تو كه يك عمر نَـجُستـم
بيدار نگشتـم مگر اين عمـر بـه خوابـم
٭٭٭
من بنده ي فرمان تو با درس و كتابـم
نـتوان كه بـبينم ره با اجـر و ثـوابـم
عمري است در اين راهم و پايان نپذيرفت
آيا به كجا مي رود اين رشتـه طنابـم
٭٭٭
من بايـدم نصيحت فرد جوان كنـم
راه قيامتـش همـه بهـرش بيـان كنـم
آن كار و آن راه قيامـت اگـر منـم
در ضيق وقت كار دو صد كاروان كنـم
٭٭٭
در مجلس دانايـان هرگاه كه بِـنشستم
از صحبت نيكوشان صد طُرفه كه بربستم
دانـا دلـي آنهـا بر من كه اثر بـنمود
از دانش آنهـا بود كز جهل جهان رَستم
٭٭٭
در مجلس بدگويان يك بار كه نَـنشستم
بدگويي و بدخويي وِل شد همه از دستم
در فطرت پاك من بدگويي مردم نيست
از مجلس بدگويان صد بار به در جَستم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    تیر 4, 1401

    سلام روح استاد غریق رحمت حق باد الفاتحه مع الصلوات

    • سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا