🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 301

(ثبت: 249069) تیر 14, 1401 

 

تا حَسن مردم يك مدرسه نشناخته است
علم و تزوير و رياي خودش آن باخته است
هر كه نشناخت خدا را و به هر مدرسه رفت
علم و تزوير و ريا نزد خودش ساخته است
٭٭٭
زِ علـم مدرسـه تا پايگاه علـم خـدا
هزار علـم ديگر مي بُـوَد جـدا به جـدا
فقـان كه آدميـان تا به مدرسه بـرونـد
مؤدي اند به نظام جهـان و مُـلك خـدا
٭٭٭
زِ علـم مدرسـه تا پايگاه حِكمـت حق
هـزار مسأله بايـد نوشت و صـد تُـورق
عجب زِ آدم بي علـم تا به مدرسه رفت
مؤدي است طريق نظام حكمـت حق
٭٭٭
هر كس كه بر اين قافيه گردون كه نگردد
غير از ره رأيش نتوانـد كه بـگردد
دانـا خِـرد آن گفت ، كه از اول دنيـا
دنيـا به هميـن رأي خـدا بوده و گردد
٭٭٭
سلطنت حكم حق شـايق ايمان بُـوَد
حاكم اگر حق نگفت شايق نيران بُـوَد
در ره سيـل فنـا خـانـه نشايـد بنـا
سلطنت غيـر حـق كـار لعينـان بُـوَد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 14, 1401

    زیبا سروده اید مثل همیشه
    درود بر شما
    🙏🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. نسرین حسینی

    تیر 15, 1401

    درودها برشما جناب دهنوی ارجمند

    زیبا بودن
    🌺🌺❤❤

    • سلام و درود بانو حسینی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا