🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 303

(ثبت: 249233) تیر 21, 1401 

 

هنـر و علـم و ادب قـابل ارشاد بُـوَد
هركس اينها به ظهور آورَد استاد بُـوَد
بيستون را بنگر يك هنر از يك نفر است
آن هنـر از اثر دست يكي فرهاد بُـوَد
٭٭٭
هنر و علـم و ادب بـر همه امـداد بُـوَد
زين هنرهاست كه هر ملتي آزاد بُـوَد
حَسن اين علم وادب لازمه آدمي است
ليكن اينها زِ كه ديديم به بنياد بُـوَد
٭٭٭
آنكه سد ره حق گشته كه شياد بُـوَد
گمـره راه حـق و پيـرو ا لحـاد بُـوَد
بنده نفس خطاكار و شيطان صفت است
بَـرِ هر فـرد نكوكار كه بيـداد بُـوَد
٭٭٭
عـمري به ديدن تـو مـرا آرزو بُـوَد
چشمم هميشه بهـر تو در جستجو بُـوَد
صد حيف يكدمي كه به ظاهر نديدم ات
بازم چو روز اولم اين آرزو بُـوَد
٭٭٭
در دل نهـاد من به خداش آرزو بُـوَد
بر ديدن خـدا به ره جستجـو بُـوَد
هاتـف نـدا بداد كه ظا هر نمي تـوان
ظاهر به ديدن است كه سنگ و سبو بُـوَد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    تیر 21, 1401

    سلام ودرود
    عااالی استاد قلمتان نویسا

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 21, 1401

    سلام و درود
    زیبایی قلمتان ستودنی است
    روح استاد شاد و یادشان گرامی باد
    🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا