🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 304

(ثبت: 249254) تیر 23, 1401 

 

فيض خـدا ، نصيحـت بر آدمـي بُـوَد
هر كس شنيـد ، نـزد خـدا آدمـي بُـوَد
خوش آن دلي كه نصيحت ، به خود گرفت
آن دل در آن مقام بـه از آدمـي بُـوَد
٭٭٭
تا زِ ميراث ادب نام و نشان خواهد بود
با ادب را به جهان بخت جوان خواهد بود
تا نشان مي بُوَد از علم و ادب روي زمين
نام نيك ادب آموز نشان خواهد بود
٭٭٭
گر منطق اركان جهان ، منطق ما بود
سرتاسر اديان جهان صلح و صفـا بود
اين منطق ما مي بُود از منطق قرآن
قرآن كه مسلّم بُوَد از وحي خدا بود
٭٭٭
اين دل خسته من، كـي زِ غـم آزاد بود
بهـر دل خستـه ام دهـر دني شاد بود
هــر چه به همراه دل رو به حقيقت رَوَم
دهــر دني غير حق ، در پـي بيداد بود
٭٭٭
هر كه از روز ازل تابع فرمان تو بود
خاك زار تو و خاك در ايوان تو بود
آدمي كي بتوان رأي خود اجراء بكند
رأي آدم به حقيقت ، ره برهان تو بود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا