🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 307

(ثبت: 249317) تیر 26, 1401 

 

حوا چه كرد همسر آن شوهرش كه بود
در آن خطا به شوهر خود همرهي نمود
آدم و حوا كه فكر من و تو نبوده اند
كز آن خطا خدا زِ جنانشان برون نمود
٭٭٭
آخر بشر به گمرهي خود چه پي بِـبُرد
ديد از ازل ز آدم و حوا چه ضربه خورد
اين ضـربه را نديده گـرفتند مردمان
اين ضربه را حَسن بچشيده است و مي شمرد
٭٭٭
جوانـان با رفيـق بد نـشستنـد
در علمـي به روي خـود بـبستنـد
نه خـود تنهـا به راه گمـرهي مانـد
ره دانـش به همچون هم ، بِـبستنـد
٭٭٭
كار غلط از دستم هرگاه كه سر مي زد
از لطف خدا حسّـم بر ديد بصر مي زد
زآن حس بفهميدم يك كار غلط كردم
كار غلط از من بود، حق حلقه به در مي زد

٭٭٭
دانشـي ها كه فقط جاده دنيـا برونـد
عاقبتشان گِل اسباب يكي كوزه گرنـد
بي خرد باشن و دانش نَـبُوَد در سرشان
اگر آنها به خداوند جهان پي نبرنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا