🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 313

(ثبت: 249467) مرداد 2, 1401 

 

گـر پسـر پند نكوي پدرش را نـشنيد
فيض و خيري نچشد هرچه به هرجا بدويد
اي پسر قصه دراز است ، همين قدر بدان
غافل از پند نكويان و بزرگان مشويد
٭٭٭
پسر از پنـد نكوي پدر آيد به ادب
تا كه بتوان بِـبرد بهره از آن رحمت رب
اشتر مست بُـوَد ، پند و نصيحت نشناخت
سر زِ مغروري و مستي ، بـفشارد به حطب
٭٭٭
تصميم كار دولت ، دانشوران بگيريد
تصميم اگر نگيريد ، بايد شما بـميريد
دنيا كه هرج و مرج است ، دولت اگر نباشد
در هرج و مرج دنيـا جمعاً شما اسيريد
٭٭٭
نظم و نظام ايران دانشوران بگيريد
گر طبق حكم حق شد ، مانند نرّه شيريد
قانون دولت ما ، گر طبق حكم حق شد
گردندگان اين حكم بر مردمان امينيد
٭٭٭
قانونـگذار ملـت ، بر ملتي مـديريد
بر طبق گفته حق ، بر مردمان اميريد
در حق بينوايان ظلمي اگر نـموديد
بر طبق گفته حق ، حتماً شما شريريد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 2, 1401

    سلام روح پدر شاد
    درود بر دو بیت های ایشان که دغدغه مند سیاست و اجتماع است

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا