🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 320

(ثبت: 249679) مرداد 9, 1401 

 

اسم اعظم اثراتش به جهان، سر به سراست
در تمامي جهان بشري ، با اثـر است
بي خردهاي جهان را خبري مي كند آن
با چنين نام بزرگ از همه كس با خبراست
٭٭٭
اسم اعظم عملش رو به جهان ديگراست
عاقبت بهـر مقام بشري پُـر هنر است
با خردهاي جهان ، زآن خبري مي شنوند
هركه طاعت كند از آن زِ همان بهره براست
٭٭٭
حُسن لقاي سيرت من گر چه ظاهر است
گر آن زِ باطن است نكوتر و بهتر است
بسيـار كينـه ها كه من در سينـه دارم
با كينـه هاي مردم ديگر برابر است
٭٭٭
داير دور زمين ، نظمش از آن امر خدا است
نظم آن هركه شناسد به يقيناً كه روا است
اين زمين بارگراني است ، كه از قدرت حق
بار سنگين زمين ،پايگه اش روي هوا است
٭٭٭
خـداوندا چـرا دنيـا چنيـن است
كه هركس حق بُـوَد، گوشـه نشين است
هـر آن فـردي به راه راستـي رفت
چـرا دنيـا به راهـش ، در كميـن است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مرداد 10, 1401

    با سلام و درود محضر استاد

    مشق به املا شدم
    خوانده چو انشا شدم

    ملتهبم کرده ای
    مضطربم کرده ای

    باده بده نوش را
    مست شدم دوش را

    شاعر اهل دلی
    بر لب من چون کِلی

    طبع تو جان می خرد
    متن تو دل می برد

    خاک در درگهت
    بسته نگه در رهت

    مدح تو را در قلم
    کرده بساطی علم

    بوی غزل بوی عود
    آنچه که که بودی نبود

    استاد اندیشه ی ناب، مهمان گلواژه هایتان شدم در سحرانگیز ترین لحظات سرودنتان

    و بداهه ای که در ذهنم خطور کرد تقدیمتان نمودم

    مریدتانیم همچنان در رکابتان

    بدرخشید برای تمامی دورانها .

    با احترام
    معصومه حیدرپور

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 13, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مرداد 10, 1401

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا