🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 322

(ثبت: 249740) مرداد 11, 1401 

 

مُنعم به راه دور به غربت ، غريب نيست
چون شخص سالم ، عاجز علم طبيب نيست
ثروت كه باشدش به غريبي ، چو منعم است
ترسش زِ زندگي فـراز و نشيب نيست
٭٭٭
فرد فقيـر در همه جا هـا غريب هست
همچون مريض ، عاجـز علم طبيب هست
بـي ثروتي است ، كه حُـزن غريبي بـياورد
در منزل و مكان خودش هم، غريب هست
٭٭٭
زيباتـر از آن صحبت خلاق جهان نيست
صد حيف كه ما را خبر از صحبت آن نيست
پامال شـد آن كس كه نپوايد ، به راهـش
راهي كه به غير از ره آن در دو جهان نيست
٭٭٭
اصلاً به حرف پا به هـوا ، اعتبار نيست
صلحـي به حرف پا به هوا ، استوار نيست
در بحث حرف مردم نادان روزگار
غمخوار خود تو باش ، غم روزگار نيست
٭٭٭
تمام كار دنيـا ، غيـر غـم نيست
يكي بـر خـواهش و ميـل دلـم نيست
نـدارد راحـت و آسايـش من
همـه كارش به جز ، جـور و ستـم نيست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 11, 1401

    روحشون شاد و قرین رحمت الهی💐

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 13, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا