🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 323

(ثبت: 249761) مرداد 12, 1401 

 

در مجمع آن بيخردان ، بحث خدا نيست
در مجمع آن با خردان، سخن غير خدا نيست
بحثي كه در اين آدميان هست ، همين است
فرد است خداوند و يكي هست و دو تا نيست
٭٭٭
دانـش و علـم تكامل به يقيناً ره اوست
گر از آن ياد بگيريم ، حقيقت چه نكوست
از ره بي خبري ، همره دشمن شده ايـم
هركس اين نكته بفهميد بشد همره دوست
٭٭٭
در محور دنيا طلبي ، نتوان جاده حق رفت
هركس به همان جاده بُود، محوركج رفت
گـر آتش دنيـا طلبـان ، سـرد بـگردد
نـتوان به ره حق نـرود يا ره كج رفت
٭٭٭
خـدا امـرش بر آن پيغمبـران گفت
ولـي از چشـم خلق خـود نهـان گفت
چـرا امـروزه امـرش بر عمل نيست
هـر آن فردي كه گويـد ، از زبان گفت
٭٭٭
آدم چرا به رسم و ره معصيت شتافـت
در معصيت دويـد ، حقيقت چرا نيافـت
گفتـم به خدا ، كه معصيت حق نـمي كنم
ديـدم كه معصيت به دل من رهي بيافـت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا