🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 326

(ثبت: 249838) مرداد 15, 1401 

 

يارب تو واقفـي كه منـم بر رضـاي تو
سر مي نهم به گرد سـر خاك پاي تو
گـر گرد خاك پاي تو بينم به چشم خود
بـر چشم خود نهم خطي از گرد پاي تو
٭٭٭
مـا سـر نهاده ايــم به كـوي ولاي تــو
در آن حريــم كعبــه و كـوه منــاي تــو
مـا از طواف كعبــه دل جستجـــو كنيـــم
تا عمـر خـود احاطــه كنيــم از بقـاي تــو
٭٭٭
پـا بسـت عشـق و معــرفت پُـر بهـاي تــو
دلبسته ايــم بـر سـر عهـد و بقــاي تــو
عهــدي خــدا بـبست به ذرات آدمــي
مـا همچـو ذره ايـم دَم خاك پاي تــو
٭٭٭
كـو چاره جز كه صبـر كنـم در بلاي تــو
گر چاره هست مـي بُـوَد آن در بلاي تــو
درمانسراي دور جهـان درد كـي شناخت
درمان اگر نــمي كنــدش آن دواي تــو
٭٭٭
از دور اين زمين ، به ره كعبه مي رونـد
در آن حريم كعبه ، قدم هـر چـه مي زننـد
با صدق و راستي كه عمل مي كننـد ، توان
در بارگـاه قرب خـدا ، ره توان برنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 15, 1401

    سلام

    ایام سوگواری سالار شهیدلن و یارانش را از صمیم دل تسلیت عرض می کنم

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 16, 1401

      درود ها استاد خراسانی
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا