🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 342

(ثبت: 250643) شهریور 9, 1401 

 

در بُعد بـي آلايشي ، ياران چرا خفّت بُوَد
هر بُعد بـي آلايشي ، سـرمايه عفّت بُوَد
عفّت براي هر كسي، سرمايه اي برآبروست
آنكس كه بي عفت بُوَد دايم كه در خجلت بود
٭٭٭
هركس كه بي عفّت بُوَد پامال بر شهوت بُوَد
بي بند و باريهاي آن، بيجاي و در شهرت بُوَد
هر كس كه بـي عفّت بُوَد، اصلاً ندارد آبرو
هرفرد اگر بي آبروست، كي لايق قدرت بُوَد
٭٭٭
مركز پرگار عشـق، حلقـه دام بلا است
در نظر عاشقـان ، به زِ هـزاران طلا اسـت
عشــق مجـازي بُوَد، آفـت جســم بشــر
عشق كه با محتوي است همره علم خدا است
٭٭٭
بين خـدا و آدم، يك نكتـه كلام است
هركس كه اين نفهميد فعلش ديگر حرام است
اين نكته حرف حق است اجرش به گفتن او
اين نكته هر كه رد كرد اجرش ديگر كدام است
٭٭٭
آنها كه به تزوير و دغل معتقـد هستنــد
آن سلسله از ملك حقيقـت عقب هستنـد
آنها كه نپوينــد ره و رســم حقيقــت
شك نيست كه خودخواهن و خود را بشكستند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا