🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 35

(ثبت: 238344) اردیبهشت 5, 1400 

 

خداونـدا مـسوزان اين حسن را
ميـاور بـر سرش قهـر خـشن را
حسـن شد ، بلبل دستـان سرايـد
بـسوزان هـر پـَر زاغ و زَغـن را
٭٭٭
خداونـدا شفـا دِه ، درد من را
مكـن تنگـش به من دِيـر كهـن را
زبـانم دايـماً ذكر تـو مي گفت
نگـه كُـن طوطي شكرشكـن را
٭٭٭
به مقياس هستـي شويد آشنـا آدمان
كه هستـي كجـا بود و كي شد عيان
بياييـد و اي دانـش انـدوزها
بـجوييـد امر خـداي جهـان
٭٭٭
هـر نفر بلهوس، كي به خدا پي بَـرَد
عيش و هواهاي نفس ز امرخدا بگذرد
امر خدا ، از غم و خون دل آيد بدست
هر نفر از عيش خوش ، امر خدا بنگرد
٭٭٭
نكـات امر حق از بس فـزون است
زِ حق نـشناسهـا ، دل غرق خون است
نكـات حق تماماً گـر شناسـم
زِ گفتـار من و دركـم فـزون است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 5, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 6, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. Mostafay

    اردیبهشت 6, 1400

    سلام دوستان عزیز ⁦♥️⁩
    آقای (حسن مصطفایی دهنوی) به رحمت خدا در سال ۱۳۷۱ فوت کردند .
    این مرحوم عموی پدربزرگ های من میباشند

  3. Mostafay

    اردیبهشت 6, 1400

    لطفاً برای شادی روح این شاعر بزرگوار و همچنین دو برادر عزیرش فاتحه بخونید⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩
    ⁦♥️⁩با تشکر⁦♥️⁩

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا