🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 370

(ثبت: 251587) مهر 13, 1401 

 

رفيقـا گـر بـيايـد خـرده سنگي
خدايـت را تـو ياد آور به رنگي
نـشايـد كينـه ور گـردي به دنيـا
كـه دنيـا كينـه ور شد، چون پلنگي
٭٭٭
بـرادر جان به وقـت كار تنگي
زِ حلم و صبـر خود بنمـا درنگي
اگـر دنيـا بجنگـد با تو صد بار
تـو نـتواني كه بـر دنيـا بـجنگي
٭٭٭
دل بِـدهـم در رهـت از بندگـي
تا نـرود در ره پـژمردگـي
سـر بـنَهـم بـر سـر فرمـان تـو
فَــرِ تـو دارد سـر ، سـر زندگـي
٭٭٭
بنـده زِ ترسـت بـكنـد بندگـي
تا كـه نـبينـد زِ درت راندگـي
طاعـت حُـكمت بـكند روز و شب
هـر كه بُـوَد از تـو به ترسندگـي
٭٭٭
هـر كه نـيايـد به ره بندگـي
مـي رود آن در ره آزردگـي
گـر نـكند تـوبه زِ كـردار خـود
زندگي اش مـي شود آن مُـردگـي
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا