🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 377

(ثبت: 251899) مهر 20, 1401 

 

نصيحـت مـي دهم ، من دو صـد بار
كه روي خود ، به سوي خـدا آر
مال دنيـا ، به طالـب هميـن است
تا كه طالـب ، كِشـد زجـر و آزار
٭٭٭
رأي خـدا شـد ، گِل آدم سِـرشت
از اثـر آب و گِل آن بـهشت
رأي خـداوند ، كه يادش نـبود
رأي خـدا شـد ، بِـرود از بـهشت
٭٭٭
ياد خـدا كن ، بِـبَرندت بهشـت
ياد مـكن مـردم مكّار زشـت
بنـده كه يادش نَـبُوَد از خـدا
از چه رَوَد مسجد و ديـر و كِـنشت
٭٭٭
الا اي هنـرمنـــد نيـكــو سـرشت
هنرهـا نمـودي به راه بهشــت
هنرهـــا نمودي زِ فيض خـــدا
زِ فيض خدايت شدي خط نوشـت
٭٭٭
آدم دهقـان ، نكـو كـار كِشـت
دانـه نيكـو بنمايـد خورشـت
اين اثـر كار نكـو و بـد است
كار نكـو كـردي ، داري بهشـت
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا