🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 401

(ثبت: 252746) آبان 14, 1401 

 

اگـر كار دولت عدالـت بُـوَد
صواب است ، ملت به راحت بُـوَد
اگـر دولـت از رأي ملت نكاسـت
ثوابـش ، به مثل زيارت بُـوَد
٭٭٭
تجـاوز به هـر كار دولـت بُـوَد
يقيـناً خسـارت به ملـت بُـوَد
زِ راه تجـاوز كـه فتحـي نـشـد
كه محـتاج راه هـدايـت بُـوَد
٭٭٭
مذلّـت كه در كار هـر دولـت است
بر آن دولـت و ملّـتش ذلّـت است
هـر آن دولـتي منقـرض شـد ، بـدان
بر افـراد آن دولتـش ، خفّت است
٭٭٭
به بحـران هـر كار دولـت بـكوش
به هـر كار نيك و بـد گفـت ، كوش
كه آينـده دولـت نـكوتـر شـود
به صـدر حكومـت مِـي ناب نـوش
٭٭٭
گُل شـادي كه در ايران ما بـود
زِ رشـدش زنـده تر نيكان ما بـود
طريـق آن نياكان از ميان رفـت
زِ جـور و ضـربه دونـان ما بـود
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. زهرا آهن

    آبان 14, 1401

    درود بر شما

    روان شاعر شاد

    از شما برای کوششی که برای زنده نگه داشتن نام شاعر مبکنید سپاسگزارم🙏🌺🌸

    • درود ها بانو
      لطف دارید
      تشکر از لطف فراوان شما
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    آبان 14, 1401

    سلام
    كه آينـده دولـت نـكوتـر شـود
    به صـدر حكومـت می ناب نـوش
    درود بر استاد آینده نگر

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا