🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 406

(ثبت: 252906) آبان 19, 1401 

 

روح من از ، نور خـودت ساختيـش
زير فضـاي فـلك انداختيـش
روح بشـر مي بُـوَد از هست تـو
خـود به ديـار مـحك انداختيـش
٭٭٭
قطره ي آبـي ، كه بشـر ساختيـش
زُبـده ي مخلـوق ، به پرداختيـش
تا كه بـبينـد اثـر حكمتـت
حكمت خود ، در نظـر انداختيـش
٭٭٭
آدم اول ، كه زِ گِل ساختيـش
سـوي هميـن دهـر بيـانداختيـش
خـود چه توانـد بكند آدمـي
گر به ديـار عدم انداختيـش
٭٭٭
تا تـو خـدا ، اين بشـر افراشتيـش
روي به مـحراب دعـا ، داشتيـش
نيّـت آن بر نظـرت كي رسـد
گر تـو خودت ، از نظر انداختيـش
٭٭٭
هر بشري را كه ، تو خـود ساختيـش
در ره خـود ،غوطه ور انداختيـش
تا بـشناسـد ، هنـر و علـم تـو
در ره علـم و هنـر انداختيـش
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 19, 1401

    سلام

    یاد و خاطر استاد فقید و گرامی بخیر

    روحشان شاد

    از اشتراک این اثر پاک استاد ممنونیم

    سپاس از شما دوست گرامی

    زنده باشید

    💐🙏👏👏👏🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. زهرا آهن

    آبان 19, 1401

    درود بر شما

    روان شاعر شاد

    بسیار زیباست🌺🌺

    • درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹