🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 411

(ثبت: 253063) آبان 24, 1401 

 

آدم دانـا دل نيكـو لـقب
كـي بُـوَد از مـردم ديـگر عقب
از هنـر و علـم و ادب ، شعـر گفت
تا همـه مـردم بـشون با ادب
٭٭٭
آدم نـادان ، كه نـدارد ادب
بي خبـر است آن ، زِ عنايات رب
علـم و ادب ، لازمه ي آدم است
هـم به عجـم لازم و هـم بر عـرب
٭٭٭
ميل هر آن كس ، پـي دينداري است
رو به خدايـش ، به وفـا داري است
همّـت مـردان نـكو كار بـين
هـمّتش از ، رتبـه بيـداري است
٭٭٭
ميل هر آن كس ، پـي بدكاري است
عاقبـتش ، رو به گـرفتاري است
كار خطا كاري و هـر كار زشت
حاصل آن ، عاقبـتش خواري است
٭٭٭
در يَـم توحيد ، سـزاواري است
دست خـدا ، بهـر بشـر ياري است
اي بشـرا ، كار تو گـر دست توست
مرگ برايـت ، چه گـرفتاري است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. زهرا آهن

    آبان 24, 1401

    درود بر شما

    بسیار زیباست
    چراغ این صفحه همیشه روشن باشه.
    شاد و پیروز باشید🌺🌸

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا