🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 412

(ثبت: 253130) آبان 25, 1401 

 

كار همـه خـلق ، گـرفتاري است
درد بـدتر از همـه ، بـي كاري است
هـر كه گـرفتارس و بيكار نيست
ميل هـمان رو به جهانـداري است
٭٭٭
كار خـود ، ظن و گـمان من است
ذكـر خـدا ، دُرج نهـان مـن است
نـزد خـود اينطور تصـوّر كنـم
دست خـداوند ، عنـان من است
٭٭٭
طريق صاف و پاكي، با نـكويي است
بـراي آدميـت ، آبرويـي است
كه باشـد آنكه از پاكـي بـرنجد
هرآن فردي كه دشمن، با نكويي است
٭٭٭
خـدايا چرخ دنيـا ، هـرزه گرد است
جـدا از هـم بد و نيكي نكرده است
در اين چرخي كه مي گردد به سرعت
كجـا از بهـر ما ، جاي درنگ است
٭٭٭
همين چرخي كه با آدم به جنگ است
به جنگش آدمي را ، پاي لنگ است
هر آن كس راه حق را پيشتـر رفت
از اين چرخش بر آن پرتاب سنگ است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. آرمان پرناک

    آبان 25, 1401

    سلام و درود بیکران بر جناب دهنوی گرانقدر
    روح استاد شاد
    ❤️🌹🌹🌹🙏🌹

    • درود ها استاد
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 25, 1401

    درود بر شما
    روحشان شاد🍃

    • درود ها استاد بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    آبان 25, 1401

    سلام

    درودها برشما
    و رحمت حق بر روان پدر گرامی مستمر

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا