🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 415

(ثبت: 253196) آبان 28, 1401 

 

هـر كه به دنيـاي دنـي ، بنـد شـد
هـر چـه بـپوييـد علايقمنـد شـد
هر چه بـگرديـد و بـپوشيـد و خورد
تجربه كـي داشت ، فقط كنـد شـد
٭٭٭
هـر كه به دنيـاي دنـي ، بنـده شـد
از ره عقبـاش ، وامانـده شـد
هـر قـدري خـورد و بـپوشيـد ، مُـرد
در ره عقبـاش ، كجـا زنـده شـد
٭٭٭
هركس كه خودش بنده دنياي دني شد
از ثروت دنياست ،كه بسيار غنـي شد
آن ثروت ومالش كه نصيب ديگري بود
ازثروت آن سهم خودش،يك كفني شد
٭٭٭
جسـم بشـر هـر قَـدَر افتاده شد
روح در آن قابـل و آمـاده شد
كـي بتوانـد كه بفهمـد بشـر
در بدنـش روح كه بنهـاده شد
٭٭٭
جسـم بشـر هر چه كه فرسوده شد
كي به خـدا ، رنجشي افزوده شد
هـر نفـري طاعـت امـرش نـكرد
روح وي از كبـر خود ، آلـوده شد
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 28, 1401

    درود بر شما دوست گرانقدر

    سپاس از انتشار این اثار پاک

    روح شاعر فقید شاد

    از آثار استاد مصطفایی گرامی بهره مند می شویم

    زنده باشید به مهر

    💐💐🙏🌹🌹👏👏👏👏🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا