🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 438

(ثبت: 253892) آذر 22, 1401 

 

رفاقت را چنان بنما ، كه از دستـت نرنجد كس
پرستـو كي خوشش آمد ، از آن چنگال هر كركس
رفيقي گر نكو ديدي ، كه فهميده است اين معنا
رفاقت با همان بنما ، نه هر نامرد و هر ناكس
٭٭٭
حاجي به ره كعبه ، در ورطه ي خودخواهي است
فكرش نرسد بر حق ، در ورطه ي كوتاهي است
در راه هوسهـايش و در فكر تجملّهـا باشد
در فكر همين دنيا است ، كي فكر خدا خواهي است
٭٭٭
دانشسراي اين جهان كـي دانشش نيكوتـر است
دانش نشايد جست از اين ، اين هم به دانش مضطر است
گـر دانش و علم و ادب از بهــر ما رهبــر بُوَد
اين دانشش از بهـر ما كـي بهـر عقبـي رهبر است
٭٭٭
بـي ارتباطي بشـر ، از راه حق بـيرون بُـوَد
بي ارتباط و بي اصول ، چون منزل ويران بُـوَد
هـر ارتباط و هر اصول ، نزد خدا گردد قبول
بي ارتباط و بي اصول ، چون كار هر حيوان بُـوَد
٭٭٭
آن ارتباط كار حق ، كار نكو مـردان بُـوَد
مقياس و معيـار خدا ، دست هنـرمندان بُـوَد
هركس به دنيا عاشق است ، فيض خدا را كي شناخت
فيض خدا هر كس شناخت ، دنيا بر آن زندان بُـوَد
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 22, 1401

    سلام
    و احترام

    روح استاد مصطفایی شاد و یادشان گرامی باد

    از آثارشان بهره می بریم

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مهرداد مانا

    آذر 22, 1401

    فکر کنم اگر اینجا گلی به یادگار نگذارم ، ناسپاسی کرده ام
    راستی تایپیست این اشعار چه نسبتی با مرحوم شاعر داشته است ؟
    ضمنا اگر زمان داشتید ، قصد مصاحبه با شما را دارم و در همین سایت هم می خواهم منتشر کنم .

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      فرزند آخر
      09135453822

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا