🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 440

(ثبت: 253997) آذر 25, 1401 

 

طريق كار اين دنيـا ، مدام افـيونگري باشـد
بر اين افـيون و نيرنگش ، هزاران مشتري باشـد
طريقش را به آرامش كجا ديدند و كي بـينند
كز اين افـيون و افسونگر ، به باد خودسري باشـد
٭٭٭
اي بشر صحّت چه باشد ، سالم است اين پيكرت
هيچ مي دانـي كه فردايت چه آيـد بر سرت
گـر خداونـدت ، نگهدارت نـمي باشـد چـرا
مطمئـن نَبـوَد به عمـر خويـش ، روز ديگرت
٭٭٭
دل افراد اين دنيـا پُـر از غم باشد و تشويش
تماماً غم خوري دارند چه صد شاه وچه صد درويش
به قدر وسعت علمش هر آن كس غمخوري دارد
به دل شادي نظر دارد ، غم از بهرش بيايد پيش
٭٭٭
غم دنيا مخور جانا ، غم عقبي بخور بر خويش
كه شايد آخرت عقبي نباشي غمخور دل ريش
بيـا دانا دلا بشنـو ، به دانـا دل رفاقـت كن
بكن دوري زِ دل كوران ، كه بد كارند و بد انديش
٭٭٭
سـزاي دوستي ياران ، نـداند فرد بـد انديش
كجا گرگي غمي دارد ، زِ ترس خاطر صد ميش
پلنگ تيز دندان را به آهـو كـي ترحّم بود
به سود خود نظر دارد ، ترحّم دارد آن بر خويش
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. دل افراد اين دنيـا پُـر از غم باشد و تشويش
    تماماً غم خوري دارند چه صد شاه وچه صد درويش
    به قدر وسعت علمش هر آن كس غمخوري دارد
    به دل شادي نظر دارد ، غم از بهرش بيايد پيش

    درودها روح بزرگوارشان در آرامش باد
    چقدر به رنج و غم این زمانه نزدیک بود این سروده
    سپاس از شما که آثارشان را به اشتراک می گذارید

    خداقوت🙏

    • درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آذر 25, 1401

    اي بشر صحّت چه باشد ، سالم است اين پيكرت
    هيچ مي دانـي كه فردايت چه آيـد بر سرت
    گـر خدا حافظ نباشد بشنو از من ای عزیز
    مطمئـن نَبـوَد به عمـر خويـش ، روز ديگرت

    سلام و درود

    این شعر خیلی به دلم نشست چون حدود یک ماه و نیم پیش دست خدا را در محفظت خود به عینه دیدم، چند اتفاق پی درپی رخ داد تا زنده بمانم و الا در دم مرده بودم.

    جان نورانی پدر قرین درگاه جان جانان جهان باد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      آری بدون اذن و اراده خداوند برگی از درخت نمی افتد ، و پدر رحمت الله عیله در زندگیش این را به عینا بارها دیده و تجربه کرده بود
      خداوند ایشان را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. جواد مهدی پور

    آذر 25, 1401

    درود بر شما دوست عزیز

    بهره می بریم از آثار استاد مصطفایی فقید

    روحشان شاد

    زنده باشید

    🙏🙏🙏🍃💐🌺🌸🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا