🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 50

(ثبت: 239237) خرداد 2, 1400 

 

پامال جرم و حكم خدا مي شود بشر
گـر از مدار حكم خدا ،گشت دورتر
عمري به آرزو و اميـدش نـمي رسد
آخر به روز مرگ زِ دنيا رَوَد بـه در
٭٭٭
ما از طريق مردم نـادان بسوختيـم
اين جامه ايست خود به بر خود بدوختيم
نـادانترين مـردم دنيـا شديـم مـا
خود را چرا به مردم نادان فروختيـم
٭٭٭
طلبكـاري مكـن از رنـج دنيـا
كـه رنج آن بُـود، بـي مثل و هـمتا
اگـر آسودگـي بـهرت نـباشـد
مخور غـم ، آن غمـي نَبـوَد هويـدا
٭٭٭
من در اين راه خدا راه فراوان رفتـم
تا زِ اسرار خدايـم اثري بگرفتـم
هركه خواهد زِ همين راه بـجويد اثري
گو بيايد، سر راهي به كسي نگرفتـم
٭٭٭
نصيحت بشنـو از من جاودانـي
عبادت كن تـو در وقـت جوانـي
رعايـت كن بـه حال پيـر مـردان
كـه در هنگام پيـري در نـمانـي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فرخنده عابدینی

    خرداد 2, 1400

    درود بزرگوار و گرامی

    از دوبیتی های ناب و ماندنی شما بسیار آموختم.
    همیشه باشید و بسرایند.
    در پناه خدا🌷🌹🌹🌹

  2. ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
    کمال تشکر را دارم
    وجود بابرکتان در پناه حق باشد
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا