🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 66

(ثبت: 240181) تیر 7, 1400 

 

هـمان مـرد داناي گفتـار سنـج
به معنـاي گفتـار باشـد چو گنـج
زِ گفتـار بيـهوده مردمـان
نـپويـد ره زحـمت و راه رنـج
٭٭٭
زِ گفتـار هـر ياوه گويـي بـِرَنـج
هـمه حرف نيك و بدش را بسنـج
گـر از رأي خود خواهي اش آورد
بـيارد برايت دو صد درد و رنـج
٭٭٭
مي ترسم از آن روز قيامت و حسابش
درخواست كند حق عملم طبق كتابش
گـر طبق كتابش نبود هـر عمل من
آتش بسزايـم بدهـد جاي ثوابش
٭٭٭
آدم زِ علـم و دانـش حق ، خرّم است
زآن خرّمي به كنگره عرش مَحرم است
آدم كجـا و كنگره عرش در كجـا
مَحرمترين به علم خداونـد آدم است
٭٭٭
داناترين جـمله مـخلوق ، آدم است
در جستجوي علم خداوند عالـم است
آدم اگر نبود ، چه مـخلوق علم داشت
ما فوق علم جمله مـخلوق ، آدم است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. کبری محمدی

    تیر 7, 1400

    سلام
    درودها بر این اندیشه های زیبا
    روحشان شاد
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 8, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا