🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 73

(ثبت: 241664) شهریور 20, 1400 

 

تكيه به دنيا مكُن، اين چَـه بي تَـه بُود
فكر بلندتر بكن ، فكـر تو كوتـه بود
گردش دنياي دون بر تو گـمارد غرور
فكر غروري تو ، ناقص و گـمره بود
٭٭٭
فكـر جهانداري است ، آرزوي شَه بود
اين ره بي انتهـا ، ناقص و كوتـه بود
آرزوي مردمان ، بيشتـرش كوتـه است
ناقصـي راه از آن مردم ابلـه بود
٭٭٭
توطئه دهـر دون ، مي بردت در فساد
گر تو زِ حكم خدا ، هيچ نياري به ياد
حكم خدا از ازل بوده به هر دوره اي
دور انوشيروان، هـم پدرش كيقباد
٭٭٭
توطئه سازي بكُن ، بر ضرر هـر فساد
گر كه تو داري بر آن امر خدا اعتماد
حكم خدا از قديـم بود به دنياي دون
گمشده در راه حق ، بوده فراوان ، زياد
٭٭٭
عمر به آخر رسيـد ، هيچ نفهميـده ام
صنعت دست خدا ، هيچ نسنجيـده ام
غرّه شدم من به خود صنع خدا را نديده
در همه دريا و دشت هرچه بگرديده ام
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا