🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 74

(ثبت: 241719) شهریور 22, 1400 

 

خدا كـي بر من غمديده ، غـم خورد
غمش نَبـوَد ، حَسـن باشد و يا مُرد
خداونـدا غـم دل با تـو گفتـم
كـه دنيايـت ، دل پاكـم بـيآزرد
٭٭٭
فنا و مُلك فنا را نگـه نشايد داشت
خوشاطريقه رندي كه دل ازآن برداشت
براي ملك فنـا هر قدركه حيله كُنـي
هزار حيله گري يك بنا كه نتوان داشت
٭٭٭
فنـا كه آدم فانـي نگـه نـمي دارد
شعـور مرد به اين تكيه گه نـمي آرَد
شعـور و عقل برون باشد از مدار فنـا
طريق جهل ، كه خود محتوي نمي دارد
٭٭٭
بَسـا زِ مردم دنيـا كه در فنـا هستند
از اين مدار فنـا ، هر چه طُرفه بربـستند
تـمام طُرفه آنـها در اين فنـا گُم شد
خود از فنـا به فناي ديگر كمر بستند
٭٭٭
جنگ مكن جان من تا بشوي رو سفيد
صلح و صفا مي بُوَد برهمه بخشد اميد
نيكي و پاكي بكن رتبه ات افزون كند
رتبه انسان پاك جنگ و كدورت بُريد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا