🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 742

(ثبت: 235051) دی 11, 1399 

 

من اثر مرگ كه بـشناختم
حرص وطمع، پشت سر انداختم
سلسله جنبان عبادت شدم
كوس رحيل است كه بنواختم
٭٭٭
خداوندا به زندانت اسيرم
نه چون روباهيَـم، غُرنده شيرم
ولي از قدرتت مي ترسم از تو
در اين زندان تو، ترسم بـميرم
٭٭٭
برادر با تو رسم حق بـگفتم
دُري از پارسايي ها بِـسُفتم
طريق پارسايي ، رسم حق بود
من اين مطلب كه فهميدم بگفتم
٭٭٭
دُرِ معجون این معنا بـجوئید
به هر در معنوی باشد بـپوئید
هر آن سر پُـر نگشت از معنویت
ز پاها بارکش بر یک کدوئید
٭٭٭
در اين دنيا ، روان چون آب جوئید
روان در دشت و دريا و به كوئيد
اگـر جويا شديد آن معنويـت
شماها نـزد حق ، پُـر آبـروئيد
٭٭٭
در مُلك خداوند جهان ، هركه كند فكر
آثار نكوتـر به نظـر آورد و بِكر
اي نور دو چشمم، پسر اين حرف تو بشنو
آثار خدا را بـتوان بنگري از فكر
٭٭٭
در دايره ي چرخ كهن، هر چه كنم فكر
فكرم بـنمايد به تو و رو آورم به ذكر
فكرم نـتوان رد شود از دايره ي چرخ
در بُعد همين چرخ ، فزونتـر شودم فكر
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. بهره بردم گرانمهر
    پویا و برقرار باشید
    🙏🙏🌼🍁🌸

  2. مينا امينی

    دی 11, 1399

    روحشان شاد

    سلام آقای دهنوی بزرگوار
    ممنونم بابت کار ارزشمندی که انجام میدیدواون اشتراک گذاری این آثار بزرگه…
    بازهم متشکرم
    متشکرم
    و متشکرم

    مانا باشید به مهر🌸🌸🌸

    • درود ها بانو امینی
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      تشکر فراوان
      خدایش رحمت کناد آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا