🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 76

(ثبت: 241776) شهریور 26, 1400 

 

دانش افكار حق، درس بشـر مي بُوَد
حكمت دانا پدر ، پنـد پسـر مي بُوَد
دانش حق را بـجو، اي پسـر بي هنـر
دانش حق ذره اش ، كوه هنـر مي بود
٭٭٭
حكمت اركان حق، سود بشـر مي بُوَد
رسم و رسومش همه سود وثمر مي بود
حكمت حق راه توست تابه تكامل رسي
راه خودت را مَرو، رو به سقر مي بود
٭٭٭
دانش اركان حق رو به بشـر مي كند
تا بشر از گمرهي خويش به در مي كند
دانش دانشوران كي به حقيقت رسـد
گر نه زِ اركان حق كسب هنر مي كند
٭٭٭
جوانـهايـي كه نفس آرام كردنـد
هواي نفس خـود را رام كردنـد
هواي نفس خود كردنـد لگد كوب
لگـد بر نفس، بد فرجـام كردنـد
٭٭٭
حرف بلاغت بگو، گر متكلم شـدي
غير بلاغت مگو، كي تو معلم شـدي
هر كه بلاغت نداشت بي اثر از معنويست
حرف بلاغت بِـزَن ، سـرو تعلم شـدي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا