🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 78

(ثبت: 241863) مهر 1, 1400 

 

راه توحيد به هر سوي دلـي وا بُوَدش
هر دلـي بر ره آن عزم مهـيّا بودش
آدمـي معتقد وحـي خداونـد بود
وحي توحيد به دل منزل و مأوا بودش
٭٭٭
آدمي فكر خودش هرزه و بيجـا بودش
در طلب صحت از خالق اعلا بودش
اين دو معمـا كـه به هم پيچيده است
مي توان جويـد اگر علم تولا بودش
٭٭٭
آنكه بر مذهب ما چشـم به معنا بودش
ديده روشنـي از حيّ و تـوانا بودش
هركه اسرارخدا را به يقين داشت به دل
نقش اسرار خـدا ، در دل شيدا بودش
٭٭٭
آنكه مبناي جهان را ، غـم فردا بودش
دايماً غم به بَرش ، واضح و پيدا بودش
آنكه اين غصه وغم را به بَرم آوردهمان
بهراين غصه وغم حكمت برجا بودش
٭٭٭
آنكه در كار جهان ديده بينـا بودش
بـهر اين كارجهان ، راه به معنـا بودش
كارماها به جهان كز اثرخودسري است
حاكـم روز جـزا ، حكم توانـا بودش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا