🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 79

(ثبت: 241891) مهر 3, 1400 

 

آنكه در كل جهان نكته و معمـا بودش
كار مخفي به بَرَش ، واضح و پيدا بودش
بلكه هر آدمي از نكته آن بي خبر است
كار آدم زِ هـمان لازم و امضاء بودش
٭٭٭
هركه در مذهب ما بينش بيجـا بُوَدش
كور دل مي بُود و بينش كوتا بودش
فكر آن كي برسد تا به مقامات بلنـد
چون مگس مي بُود آن كي پَر عنقا بُودش
٭٭٭
من كه در مذهب رندان دل شيدا بُوَدم
معني مذهب رندان ، به تـماشا بُوَدم
من نه هر بي خِردي را بَرِ خود راه دهم
منزل اهل خِرد ، منـزل و مـأوا بودم
٭٭٭
جـمله اين آدمـي راه كه نشناختنـد
در ره حرص و طمع هر قدري تاختنـد
در ره حرص و طمع هرچه فزونتر روند
از ره تقوي و زُهد، خود عقب انداختنـد
٭٭٭
دايره دور جهان بـهر بشـر ، وا بُوَد آن
فكر هر فرد بر آن ، در پي مبنـا بود آن
آنكه مبناي جهان را زِ ازل بنهاده است
به يقيناً كه در اين دايره، تنهـا بود آن
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا