🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 80

(ثبت: 241933) مهر 5, 1400 

 

در هـمه جـا سِـر سرايت تـويـي
صاحب اسـرار هدايـت تـويـي
اي تـو خـداي هـمه مخلوق خـود
افـزل بر علـم نـهايت تـويـي
٭٭٭
تا كـه خـداونـد شجاعت تـويـي
قـادر ما فـوق شهـامت تـويـي
هـرچه رشيـد است، مگر از تو نيست
ارشـد بر جـمله رشادت تـويـي
٭٭٭
سنجـش و ميـزان عدالت تـويـي
مركـز و مبناي كـرامت تـويـي
خلق ضـعيفت هـمه دانسته انـد
بر هـمه بخشنـده نـهايت تـويـي
٭٭٭
آدم زِ علم و دانـش الله خُـرّم است
زين خرمي به كنگره عرش مَحرم است
آدم كجـا و كنگره عرش در كجـا
مـَحرمترين به علم خداوند آدم است
٭٭٭
داناترين به علـم خداونـد آدم است
درجستجوي علم خداونـد عالم است
آدم اگر نبود چه مـخلوقي علم داشت
مافوق علم جـمله مـخلوق آدم است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا