🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 85

(ثبت: 242148) مهر 18, 1400 

 

خـدا ، دانـا تويـي بر هـر زبانـي
سخن واضح بگويـد يـا نـهانـي
سـخن گفتـي به ماننـد عربـها
عربـها را نـمودي مـهربانـي
٭٭٭
عجمـها را بُـوَد شيـرين زبانـي
زبانشـان بـر خـدا شـد مـهربانـي
عجمهـا ، در سخن شيـرين زباننـد
زبانشـان را تـو بنمـا جاودانـي
٭٭٭
پسـر ، اين نكتـه را بايـد بدانـي
مَكُـن با علـم ملّت ، بد گمانـي
اگـر مي نـمايـي ، بشنـو از من
رسـد بـهر تو ، مرگ ناگهانـي
٭٭٭
خوشـا آنان كه حرف حق نگفتنـد
طـراز حرف حق ، مطلق نگفتنـد
هرآنكس حرف حق زد ضربه اش خورد
كه ناحق گوييـان ، گردن كُلفتنـد
٭٭٭
در اين دنيـا به هـر فردي رسيـدم
رفيـق صاف و صادق را نديـدم
هـر آنكس شـد رفيـقم حيله گر بود
هـر آن ظلمي كه بنمود آن كشيـدم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مهر 18, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در مصرع سوم دوبیتی سوم وزن رعایت نشده
    و در دوبیتی چهارم قافیه🌷

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا