🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 91

(ثبت: 242432) آبان 2, 1400 

 

آن فيض ولطف خودكه بگفتي شنفته ام
آن فيض ولطف تو به دل خود نهفته ام
بر آن اميـد و فيض تو بسيـار بودمـي
شبها بر آن اميـد ، به راحت نـخفته ام
٭٭٭
كافـر اگر شونـد تـمامي ماسوا
سود و ضرر نمي بُوَد از بـهر آن خـدا
گر در ره خدا بِرَوي ، گر به راه كفر
اين راه جاودان بُـوَد و آن ره فنـا
٭٭٭
آه زِ افكار ما ، موجب قهـر خـدا
آن همه اسرار حق مي نگرد چشم مـا
ليك براي هوس كار غلط مي كنيـم
كار خطا مي كند، آدم دور از خـدا
٭٭٭
آدم چرا به سود خودش پي نـمي بَرَد
مرغ خِـرد كه در ره عقبـي نـمي پرد
دايم به وقف خدمت دنيا ستوده است
راهي به سوي منزل عقبـي نـمي برد
٭٭٭
از من مكُن مضايقه آن لطف و رحمتت
بگـذار بـر سـرم اثـر بار مـنتت
منت به هر سري بنهادي سرش فراخت
من سر نپيچـم از اثر فيض و مـنتت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. زیباست🌸👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا