🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 98

(ثبت: 242690) آبان 16, 1400 

 

نصيحت كُن به هـر فـرد جـوانـي
به هـر طرز و به هر قـدري توانـي
به زَرق و بـرق دنيـا ، مَـبنـد دل
اگـر دل زنده داري ، زنده مانـي
٭٭٭
نـصيحتهـا نـمودم در نـهانـي
نوشتـم تـا نـگردد ، بلكه فانـي
نـصيحتهـاي من بسيـار باشـد
تو مي بايـد نصيحتهـا بـخوانـي
٭٭٭
گـر به ره حرص و هـوسهـا رَوي
بـر اثـر حرص و هـوس ، كج رَوي
راه بُـرو در ره عـلم و ادب
تا اثـر عـلم و ادب بِـنگـري
٭٭٭
دستـور عمر گر بدهد ، بَـد نـمي دهد
عمرت هر آنچه داده كه منّت نمي نهد
عمري كه در اصول نظامش تو زنده اي
در زندگي رهت ، به نشان تو مي دهـد
٭٭٭
در مـملكت دوست پي گشت و گذارم
از دوست نسيمي به وزيده است كنارم
خودخواهي من چيست دراين دير كهن
آيا به كجايـم به بـَرَد باد غـبارم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    آبان 16, 1400

    درود بر شما🌺

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. دادا بیلوردی

    آبان 16, 1400

    درود بر شما استاد گرامی

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا