🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی و رباعی های شهادت امام جواد علیه السلام

(ثبت: 212695) مرداد 11, 1398 

امشب گرفته ماتم عظمای عالم
هادی بود صاحب عزا بر دین خاتم
ابن الرضا مسموم زهر کینه ها شد
خلقی شده محزون ،زهرا غرق ماتم
———————–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
من جوادم که شده قاتل من همسر من
کنج حجره به زمین مانده تن و پیکر من
من که در جود و سخا شهره عالم بودم
کاش بودی پسرم لحظه مرگ بر سر من
———————–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
امشب به مشهد پدر گرفته داغ پسر
ورد زبانش جواد ،جوان گل نو ثمر
شد به جوانی شهید ز ظلم نا محرمان
این گل باغ رضا ،با لب عطشان پر پر
——————–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
در کاظمینت آ قا ،مهدی عزا گرفته
با ضجه های مادر، بنگر نوا گرفته
یاد لبان تشنه ،در کنج حجره مهدی
روضه برای داغ، کرب و بلا گرفته
——————
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
در مرگ جوان مرده،اشک بصرم جاریست
در حجره در بسته،جز عشق که یاری نیست
دور از پسرم اینک،ای کاش رسد هادی
گیرد سر من زانو ،چون لحظۂ تنهایست
——————–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
شهر بغداد ز داغ غم تو گریان شد
دیدگانم ز غم و ماتم تو باران شد
همسرت کشت به زهر ستم نامردان
هر که بشنید نوای عطشت نالان شد
——————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
نهمین نور ولایت شده خاموش امشب
پسر از داغ پدر ، شده مدهوش امشب
فاطمه روضه گرفته، به عزای پسرش
هادی از ماتم بابا شده بیهوش امشب
———————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
در کاظمینت آ قا ،مهدی عزا گرفته
با ضجه های مادر، بنگر نوا گرفته
یاد لبان تشنه ،در کنج حجره مهدی
روضه برای داغ، کرب و بلا گرفته
———————
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
سه روز و شب چون جد غریبم
تن بی جان به پشت بام اسیرم
امان از ام فضل و حجره و سم
نوای روضه ی شیب الخضیبم
——–،،،،،،،——–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
کاظمین امشب عزادار جواد ابن الرضاست
کاظمین امشب محل روضه های کربلاست
جسم مولایم به روی بام سه روز و سه شب
مهدی صاحب زمان نوحه گر و غرق عزاست
———————————–
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی)

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 11, 1398

    سلام و درود

    اجر شما با منظور اثر

    در پناه خدا
    👏👏👏👏🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا